Sunday, April 17, 2011

Bilder fra turen til Sylhet

Vi kom greit hjem etter 6 timers biltur



I mitt forrige innlegg skrev jeg om køen i Sylhet sentrum. Bildet over gir ett inntrykk. Trafikken gjør på mange måter inntrykk. Det er allverdens kjøretøy i tenkelige og utenkelig konfigurasjoner. Disse er gjerne så overlastet at de må ha dyttehjelp ved den minste lille bakke (det er ikke mange av dem, men på broer blir det problemer).


Buss møter stor lastebil og passerer samtidig kjerre full av bambus på en ikke alt for bred vei. Da er marginene små. Vi kjørte heldigvis i en stor og trygg bil og vår sjåfør er en rolig kar, men det var allikevel noen skumle øyeblikk underveis. På turen i går telte vi 6 lastebilvrak som alle hadde vært utsatt for ulike frontkollisjoner.



På fredag var ikke Kathrine helt i form, så hun og jeg ble igjen på hotellet mens Kjersti og Johanne dro på ekspedisjon til en teplantasje. Hvis jeg har forstått riktig står Johanne midt i te-åkeren.


Vi gikk tur i nabolaget rundt hotellet. Det var et jorbruksområde, og på ingen måte noen slum. De vi møtte var imøtekommene og nysjerrige. Jeg tror vi var (enda) mer eksotiske i deres øyne enn de var i våre. 


No comments:

Post a Comment